vasael.ir

کد خبر: ۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ - 30 April 2018

معرفی کتاب| نقش فرهنگ سیاسی شیعه در نهضت‌های معاصر ایران

وسائل ـ کتاب «نقش فرهنگ سیاسی شیعه در نهضت های معاصر ایران» به قلم حجت الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش وسائل، کتاب «نقش فرهنگ سیاسی شیعه در نهضت های معاصر ایران» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

با رسمیت یافتن تشیع و تشکیل حکومت شیعی صفویه در ایران، تشیع اصلی‌ترین عنصر هویت ملی ایرانیان شد؛ لذا فرهنگ سیاسی شیعه که مجموعه‌ای از عناصر اعتقادی و ارزشی مانند توحید، عدالت، ولایت، مهدویت، شهادت و نمادها و شعائر شیعی است، مؤثرترین عنصر در رفتار سیاسی ایرانیان از جمله در نهضت‌های مشروطه، تحریم تنباکو و ملی شدن صنعت نفت بوده که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

این اثر پژوهشی در قلمرو تاریخ سیاسی معاصر ایران است که ارائه تحلیل تاریخی از نقش فرهنگ سیاسی شیعه در دوران معاصر ایران و نقد برخی تحریف های تاریخی در نهضت های معاصر ایران، از اهداف نگارنده این اثر است؛ مفهوم فرهنگ سیاسی شیعه، تاریخچه ظهور تشیع در ایران، نقش فرهنگ سیاسی شیعه در نهضت مشروطیت و نقش فرهنگ سیاسی شیعه در نهضت ملی شدن صنعت نفت، فصل های این کتاب یک جلدی است.

کتاب «نقش فرهنگ سیاسی شیعه در نهضت های معاصر ایران» نوشته دکتر مهدی ابوطالبی با ۳۸۵ صفحه در قطع وزیری روانه بازار نشر شده است./102/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۳ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۸:۵۸
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۴۰
غروب آفتاب
۲۰:۰۷:۱۶
اذان مغرب
۲۰:۲۶:۱۳